Jesteś tutaj

Czerwona Torebka kupuje Merlin.pl.

21 Maj 2014

Firma Czerwona Torebka podpisała list intencyjny dotyczący przejęcia
sklepu internetowego Merlin.pl. Na transakcję, o wartości 310 tys. zł,
musi się jeszcze zgodzić UOKiK.


Czerwona Torebka, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych firma
zajmująca się budową i zarządzaniem swoją siecią pasaży handlowych, w
najbliższym czasie przeprowadzi badanie due diligence spółki Merlin.pl.
Następnie skieruje do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o
zgodę na jej przejęcie.



Obecni właściciele Merlin.pl - Real Estate Developers S.a.r.l i Ekart,
do których należy 99,6 proc. udziałów spółki, w zamian za nie otrzymają 1
551 424 akcji Czerwonej Torebki (z nowej emisji podwyższającej kapitał
zakładowy firmy) po cenie 0,20 zł za jedną, czyli o nominalnej wartości
310 285 zł. Akcje zostaną też zaoferowane właścicielom pozostałych 0,4
proc. udziałów Merlina. Przy obecnym kursie akcji Czerwonej Torebki
wynoszącym ok. 14 zł faktyczna wartość tych 1,5 mln papierów to ponad 21
mln zł.



Przedstawiciele Czerwonej Torebki podkreślają, że kupno Merlin.pl
zwiększy perspektywy rozwoju ich firmy i pozwoli ograniczyć koszty
związane z wykorzystaniem komercyjnym jej obiektów. - Zakładamy
dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru dla Merlin.pl, które będą
powstawały w budowanych przez nas pasażach. Dwa takie punkty pilotażowo
uruchomione w w Słupsku i Białogardzie spotkały się z dużym
zainteresowaniem klientów - opisuje Ireneusz Kazimierczyk, prezes
Czerwonej Torebki. - Rosnąca sieć punktów odbioru produktów zapewni
Merlinowi skokowy wzrost obrotów. Jednocześnie będą one magnesem
przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych - przekonuje.




Odbiór kupionych na Merlinie przedmiotów w pasażach Czerwonej Torebki
ma być darmowy. Zdaniem prezes Merlin.pl Anny Bogdańskiej będzie to
sporą przewagą nad częścią konkurencji i pozwoli dotrzeć do nowych
klientów nie tylko w dużych miastach, lecz również mniejszych
miejscowościach. - A to zwiększy potencjał wzrostu sprzedaży nowych
kategorii produktowych, np. zabawek. Będziemy mogli też systematycznie
poszerzać ofertę bez konieczności ponoszenia ryzyka, że koszty z tym
związane nie zostaną zbilansowane odpowiednio wysokimi obrotami -
zapowiada Bogdańska.




Merlin.pl został wystawiony na sprzedaż w połowie ub.r. i początkowo miał go kupić Ruch SA .
Sklep działa od 1998 roku. Początkowo sprzedawał książki, muzykę, filmy
i gry, a w kolejnych latach wprowadził do oferty drobne urządzenia RTV i
AGD, zabawki, kosmetyki, odzież i artykuły sportowe.



Obecnie Merlin.pl ma ponad 2 miliony zarejestrowanych klientów i
realizuje prawie 150 tysięcy zamówień miesięcznie. W ostatnim roku
finansowym (maj 2011 - kwiecień 2012) spółka zanotowała 102 mln zł
przychodów i 3,8 mln zł straty netto, a w poprzednim roku - 127 mln zł
przychodów i 131 tys. zł.

Rate this article: 
Brak głosów